Zakładki

wtorek, 12 lutego 2013

38 tydzień

O tak rozpoczął się właśnie dziś mój 38 tydzień. Dwa tygodnie zostały do dnia 0, wow, tylko 14 dni. Kiedy to zleciało?????!!!!!
A jak się czujemy:
  • waga 76,4 kg (1,3 kg więcej niż tydzień temu) rośniemy w zastraszającym tępie, obwód brzuszka 103 cm,
  • ciąża jest już donoszona, gdyby Malutek urodził się teraz byłby to poród o czasie,
  • czuję się całkiem nienajgorzej, mam czasami gorsze dni kiedy to bym chciała żeby Malutek był już z nami, marzy mi się długa kąpiel w pełnej gorącej wody wannie i spanie na brzuchu ale damy radę,
  • mam problem z goleniem pewnych części , ale mężulek radzi sobie z tym problemem ;-)
  • brak widocznych (przynajmniej tam gdzie sięga mój wzrok :-) rozstępów i innych zmian skórnych,
  • wycieczki do toalety są tak częste, że aż irytujące,
  • bolą mnie nogi ale nie od ciężaru brzuszka tylko od ciągłego leżenia w tej samej pozycji,
  • pojawiają się skurcze przepowiadające ale nie są one jakieś silne, i wieczorami bardzo napina mi się brzuszek, czasami aż sprawia mi to ból,
  • szybko się męczę ale staram się chodzić na regularne spacery i ogarnąć dom,
  • czuje ból żeber i pleców, szczególnie żebra dają mi w kość.

A co u Maluszka w 38 tygodniu ciąży - dziecko jest już w pełni rozwinięte i może przyjść na świat. Dziecko ma już na tyle rozwinięte i wyćwiczone mięsnie aby ssać i połykać płyn owodniowy, więc w jego jelitach gromadzą się resztki z połkniętego płynu. Wtedy razem z komórkami jelit, skóry oraz lanugo tworzą tzw. smółkę, która warunkuje pierwsze ruchy perystaltyczne jelit. Straciło już praktycznie cały meszek, który pokrywał jego ciałko. Dziecko z powodu niewielkiej ilości miejsca rusza się mało, jedyne jego ruchy to raczej przeciąganie się i prostowania kręgosłupa. Mierzy ok. 50 cm a waży 3,2 kg. Jeżeli teraz byś urodziła byłby to poród o czasie.

źródło: internet

3 komentarze:

  1. Witam, sledze twoj blog on jakiegos czasu i bardzo fajnie sie go czyta...ja rowniez odliczam dni do konca ciazy :)jednak mam jeszcze sporo czasu w porownaniu do Ciebie. Pozdrawiam goraco i trzymam kciuki za was.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki, bardzo się cieszę, że zaglądasz do mnie :-) pozdrawiam

      Usuń
  2. ostatnia prosta! czułam się w tym czasie identycznie! powodzenia!

    OdpowiedzUsuń