Zakładki

poniedziałek, 4 lutego 2013

weekendowo-pieluchowo

Kolejny weekend spędzony w domu za nami. Pogoda nas nie rozpieszcza, silny wiatr i deszcze skutecznie odstraszają przed spacerowaniem. Siedzieliśmy sobie w domku i podziwialiśmy świat przez okno z kubkiem gorącej herbaty w ręku oraz zapachem palącego się wosku żurawinowo - malinowego z Yankee Candle


Mając czas szukałam informacji na temat szerokiego pieluchowania niemowląt. Oczywiście chodzi mi o sytuację "pieluchować szeroko na wszelki wypadek". Wiem, że w Polsce noworodka bada neonatolog i jeżeli on zauważy jakieś odchylenia od normy kieruje na wizytę do ortopedy. Nie wiem niestety jak to wygląda w UK jest to moje pierwsze dzieciątko i szczerze pisząc nigdy wcześniej się nad tym nie zastanawiałam. Ale w weekend wpadł mi w oko artykuł, podaje link:
http://www.doz.pl/czytelnia/a140-Dysplazja_stawow_biodrowych
Gdzie jest wytłumaczone na czym polega dysplazja stawu biodrowego, co ją powoduje oraz kiedy i jak należy ją leczyć. Napisane jest tam również, że można pieluchować niemowlaka na wszelki wypadek, że mu to nie zaszkodzi.
Jednak w innym artykule przeczytałam, że większość specjalistów odchodzi już od "pieluchowania na zapas" i bądź tu teraz mądrym ;-( Pieluchowanie u zdrowych maluchów wcale im nie pomaga, a wręcz przeciwnie ogranicza tylko ich ruchy. Dlatego nie powinno się zakładać pieluch zdrowym maluchom. Artykuł pochodzi z:http://mamdziecko.interia.pl/pierwsze-miesiace/news-ortopedzi-odradzaja-tzw-szerokie-pieluchowanie,nId,619206.

Ilu specjalistów to pewnie tyle opini ale jak tu podjąć właściwą decyzję taką, która pomoże naszemu maleństwu a nie zrobi mu krzywdy.
Może wy kochane mamy w przestrzeni wirtualnej mogłybyście udzielić jakiś rad odnośnie pieluchowania????

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz